Personlig Direct Mail der bare virker

Lowe Roche fik til opgave og at skaffe flere købere til Porsche. De udtænkte en plan hvordan de skulle få flere potentielle købere i tale, og de ville prøve noget helt nyt.

Den personligt udformet brochure kaldte de “Den er nærmere end du tror”. De parkerede en spritny hvid Porsche 911 ud foran forskellig boliger i Toronto og lod en dygtig fotograf tage et billede af bilen sammen med huset bagved bilen. Det havde læsset en varevogn med billedbhandlingsudstyr og brinter. Billedet blev så sat ind på en brochure og lagt i postkassen hos husejeren.

Det er intet mindre end en genial direct mail kampagne som den lokale Porche forhandler i Toronto har sendt ud. Det er en god ide, som mange iværksættere kan lade sig inspirere af. Kampagnen er nemlig ikke særlig dyr.

Nogle lektier selv små iværksættere kan tage med fra kampagnen:

  1. Segmenter dine modtagere, og send kun ud til kernemålgruppen, så får du bedre respons og samtidig spammer du ikke de andre, som du måske kan bruge i en anden kampagne.
  2. Send en personlig besked, der ikke virker som endnu en “Kære >>NAVN<<” autoudfyldning. Lad modtageren vide at de er mere end blot et databaseudtræk.
  3. Gode markedføringskampagner behøver ikke at koste en masse penge.
Kender du til nogle fede danske kampagner, så del dem endelig!

Kilde: Instant Direct Mail from Lowe Roche Advertising

GD Star Rating
loading...
Personlig Direct Mail der bare virker, 3.0 out of 5 based on 4 ratings
Loading Facebook Comments ...
Comments
  1. Mikael Rieck |
  2. Jens Dalsgaard |
  3. Mikael Rieck |
  4. Jens Dalsgaard |
  5. Henrik Ernst Hansen |
  6. Jens Dalsgaard |
  7. Joseph A S |
  8. Jens Dalsgaard |
  9. Emil Verdoes |
  10. Mark Winther |
  11. Jens Dalsgaard |

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>