Bruger du AdWords er det altid rart at kunne få en fornemmelse af hvordan dine annoncer klarer sig derude på nettet. Nu er der kommet en ny mulighed for at se mere på statistikken. Google har tilføjet en ny tabel der viser om annoncernes vises i toppen eller i siden.

Derfor er placeringen vigtig

Når annoncer vises over søgeresultaterne, vil de klare sig bedre end de annoncer der vises i sidebaren. Med den gennemsnitlige placering kan man ikke gå i detaljer med annoncernes placering, og nu kan man se særskilte tal for visninger, klik, CTR, konverteringsfrekvens og omkostninger for hhv. topplacerede og sideplacerede annoncer. Så vil du have de bedste resultater, og få mest for annoncekronerne, er det vigtigt at holde øje med placeringerne.

Den nye visning ligger under segmenter, og skal aktiveres for at du se dem. Den samme visning kan også ses for søgeord. Den nye visning er tilgængelig for alle. Gå ind i den kampagne eller dennes undergruppe.

Vælg “Segmenter” > “Top iht. side”

Du vil kunne se hvilket søgeord, hvilken annonce eller annoncegruppe der bliver placeret på den bedste plads over søgeresultatet.

GD Star Rating
loading...